Preview výkonu
Intel včera oficiálně představil první dva modely z nové generace grafických karet Arc. Jejich grafické čipy využívají architekturu s kódovým označením Battlemage a jednou z hlavních předností má být nejlepší poměr cena/výkon v nižší střední třídě. Proti minulé generaci doznaly významného vylepšení snad ve všech ohledech a přinesou i některé alternativy pro konkurenční technologie, které dosud Intelu chyběly.
Jediné údaje o výkonu, které zatím máme, jsou naměřené přímo Intelem, takže je berte s rezervou. Nakolik odpovídají obecné realitě, je zatím otázkou. Dá se předpokládat, že novým kartám lichotí, výsledků je ale dost na to, abychom si mohli o výkonu B580 udělat nějakou představu.
Pozor si dávejte ještě na jednu věc, která platí jak pro srovnání s A580 z předchozí generace, tak pro srovnání s konkurenční GeForce RTX 4060 – v rozlišení 1440p může v B580 v některých hrách díky vyšší kapacitě pamětí nahnat větší náskok, než odpovídá rozdílu ve výkonu grafických čipů a promítne se to i do celkového průměru. Nvidia ale s RTX 4060 cílila na rozlišení 1080p a samotný Intel s řadou A700 na hry v nastavení 1080p v Ultra a 1440p na high. U některých výsledků je pak pro dosažení plynulých frekvencí v rozlišení 1440p použitý supersampling XeSS.
Na rozdíly ve výkonu dané kapacitou pamětí upozorňuje ostatně i samotná prezentace. Největší rozdíl je u nastavení Ultra s Ray Tracingem, ale ani na Intelu nebude asi ideální hrát rychlou Forzu na průměrných 50 snímcích za sekundu. Na obou kartách nejspíš sáhnete k nižšímu nastavení detailů nebo upscalingu, kde rozdíl nebude tak výrazný.
Na následujících snímcích jsou Intelem naměřené snímkové frekvence převážně v novějších hrách v rozlišení 1440p s detaily na nastavení Ultra. Z nich je vidět, že v některých hrách už je pro dosažení solidních snímkových frekvencí při tomto nastavení nezbytný upscaling. Úplně ideální asi není režim XeSS Performance, který se s výchozím rozlišením hodí spíše na 4K, na 1440p se obvykle doporučuje vyvážený (balanced).
Pozitivní je, že s XeSS si můžete i na levnějších kartách zahrát s ray tracingem.
Na další sadě testů je srovnání výkonu s 8GB Arc A750. Vřadě titulů je aktivní XeSS. V prvním grafu jsou snímkové frekvence, ve druhém jsou pak výsledky seřazené dle relativních rozdílů ve výkonu.
Proti RTX 4060 už jsou rozdíly o něco menší.
Na dalším snímku chce Intel přesvědčit k upgradu majitele starších GeForce GTX 1060 a GTX 1660 Super.
U dalšího snímku si dávejte pozor na to, že nezobrazuje rozdíl ve výkonu, ale v poměru cena/výkon. Intel v něm vede s výrazným náskokem. Neodpovídá ale aktuální realitě – počítá totiž s cenou RX 7600 a RTX 4060 doporučenou při uvedení, tedy někdy před rokem a půl. Aktuálně už je cena obou modelů v obchodech nižší než u B580, RX 7600 u nás pořídíte od 7300 korun a RTX 4060 od 7200 korun s daní, u B580 vychází cena v přepočtu na 7500 korun s DPH.
Na výsledky z recenzí si budeme muset počkat do příštího týdne, kdy bude možné zveřejnit výsledky testů.
⠀
- Contents
- Intel Arc B580 a B570: představení a parametry
- Preview výkonu
- AI pro supersampling XeSS i generování snímků
Že bych nakonec v druhém pc nahradil RX570??? Už ty výstupy by stárnoucí stroj pěkně nakoply.
Ještě možná v tabulce chybí počet enkodérů, nedošlo k jejich snížení na polovinu oproti předchozí generaci?
V tiskovce je výslovně uvedené
The Details: Features of the Intel Arc B-Series GPUs include: Powerful Media Engines: Intel’s leading Xe Media engine with twin multi-format transcoders (MFX) is designed to support faster, higher-quality creation and playback of multimedia (video). The GPUs also include expansive hardware encode and decode codec support, such as AV1, H.265 including 4:2:2 10-bit, H.264 and VP9.
Kdo by tápal jako já, dohledal jsem příslušné schéma k Alchemist. Počet MFX a obsažených enkodérů zůstal beze změny (Battlemage).